chmuryl
chmuryp

Kolonia letnia - Dzień V

Dzień V - 20.07.2016 r. - środa

Latem najfajniejszą formą wypoczynku dla naszych kolonistów jest opalanie się i kąpiele wodne. Piaszczyste krasnobrodzkie plaże otoczone sosnowymi lasami zachęcają nas każdego dnia do zabaw w piasku i wylegiwania się w słońcu. Musieliśmy jednak na te zabawy trochę poczekać, ponieważ pogoda ciągle płata nam figle. Ale dzisiaj przyszedł na to czas, słonce zaświeciło dla NAS. Wakacje, słońce, plaża, woda i dużo frajdy.

Zaraz po śniadaniu, wyposażeni w koce, piłki plażowe, wiaderka z łopatkami i foremkami,  udaliśmy się nad zalew krasnobrodzki. Na plaży dzieci młodzież  miały wiele możliwości do wspólnych zabaw. Pierwszym zadaniem dla kolonistów był konkurs rzeźb piaskowych. Podzieleni na zespoły z dużą fantazją pracowali nad tworzeniem swoich dzieł.  Dzieci tworzyły niezwykłe kształty, mniejsze i większe, proste i niezwykle skomplikowane. Wyobraźnia dziecięca nie znała granic! I tak powstały: ogromne dwa zamki, żółw, wąż i żaba. Ogromna ilość miękkiego, jasnego piasku dała dzieciom niemal nieograniczone możliwości. Grały w piłkę siatkową, paletki. Na twarzach kolonistów  widać było radość i zadowolenie. Drugim konkursem w którym koloniści wzięli udział to konkurs latawców płaskich. Cztery zespoły zmagały się w zawodach. Wspaniała zabawa. Kapitanowie w zespołach uzgadniali zasady puszczania latawców, kto i kiedy będzie pomagał, kto będzie trzymał w ręku linkę, żeby na drugim końcu, wysoko nad głową unosił się z długim falującym na wietrze kolorowym ogonem latawiec, najstarszy znany przyrząd latający cięższy od powietrza. Wykorzystuje on siłę aerodynamiczną wiatru, aby móc szybować w powietrzu. Okazuje się, że  pierwsze „kolorowe ptaki” powstały ponad 2500 lat temu w Chinach.

Przyznać musimy, że widok  latawca – sowy, szybującej w górze bez ograniczeń był niewątpliwie zachwycający i wart pracy przy ich wykonywaniu.

Po sjeście poobiedniej wybraliśmy się do krasnobrodzkiego Domu Kultury, by obejrzeć nocne niebo pod kopułą planetarium. Tak, tak to prawda, ponieważ przyjechało mobilne planetarium. Podzieleni na dwie grupy obejrzeliśmy cudowny seans  pt. „Pan Kometa”. Było gwieździście i fantastycznie!!! Zwiedziliśmy jeszcze Rynek krasnobrodzki i wróciliśmy na ognisko połączone z pląsami, zabawami i pieczeniem kiełbasek. Przyznać musimy, że ognisko długo nie trwało bo chcieliśmy zdążyć na wakacyjną zumbe na plaży. Zajęcia, w których wzięliśmy udział, to przede wszystkim ruch i dobra zabawa. Nie liczy się wiek, płeć, kondycja ani sportowe umiejętności. Ważne były przede wszystkim chęci i pozytywne nastawienie. A tego wśród kolonistów nie brakowało. Towarzyszyły nam gorące latynoamerykańskie rytmy, uśmiech i moc pozytywnej energii.

Warto wiedzieć:

Zumba
- taniec zainspirowany połączeniem elementów tańców latynoamerykańskich oraz elementów fitness. Został opracowany przez tancerza i choreografa Alberto „Beto” Pereza w Kolumbii w latach 90. XX wieku. Zumba zawiera w sobie elementy tańca i aerobiku.

Dzisiejszy dzień pełen był wspaniałej zespołowej zabawy i niezapomnianych wrażeń. Jutro przed nami kolejny bogaty w atrakcje dzień kolonii letniej.

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654