chmuryl
chmuryp

Półkolonia letnia - Dzień III

Dzień III – 06.07.2016r. – środa

Trzeci dzień półkolonii w Oratorium „Twój Dom”, rozpoczęliśmy od radosnego powitania się, zabaw towarzyskich w salach: „Smocze oddechy”,  „Smoczy taniec”, „Smocze jaskinie”, rozwiązywania smoczych rebusów i zagadek, wysłuchania opowiadania o krainie, którą zamieszkuje sympatyczny Smok, połączonego z działaniem plastycznym, zabaw konstrukcyjnych i projektowania budowli przestrzennych z wykorzystaniem plastikowych słomek zgodnie z tematem dnia „ŻYCIE W SMOKOLANDII”. Dzieci znakomicie się razem bawiły, nawiązały się też nowe przyjaźnie a nawet i nowe sympatie.

Dzisiejsza pogoda podobnie jak wczoraj zdecydowanie  sprzyjała wypoczynkowi na świeżym powietrzu. Dzień zapowiadał się pięknie - po  błękicie  nieba leniwie płynęły białe, pierzaste chmurki, śpiew ptaków zachwycał nas swym pięknem a dookoła zieleń i piękno kwiatów w kształcie doskonałym. A słońce ogrzewało wszystko dookoła. I co tu robić? – Jednym słowem - PLAŻOWANIE, PLAŻOWANIE i jeszcze raz PLAŻOWANIE.
A więc zaraz po śniadaniu wyposażeni we wszystko co jest nam potrzebne do radosnego plażowania swoje kroki skierowaliśmy na plażę znajdującą się w samym centrum krośnieńskiego Rynku, otoczonego urokliwymi kamieniczkami. Poznaliśmy  historię tego miejsca - niegdyś było to miejsce, gdzie kupcy rozkładali swoje kramy. Z pomocą przewodnika książkowego, odszukaliśmy też najstarszą z kamieniczek pochodzącą z XV wieku zwaną Wójtowską. Po krótkiej lekcji historii przyszedł czas na wspólne zabawy, konkursy, leżenie na plaży i rozkoszowanie się słońcem. Szybko utworzyły się zespoły wspólnych zabaw. Chłopcy próbowali swoich sił w turnieju piłki siatkowej - rywalizacja była bardzo zacięta, dziewczęta wygrzewały się w słońcu a najmłodsi budowali z piasku, który świetnie oddziaływał na zmysł dotyku.  Wspinały się na kolorową gąsienicę. Jednego jesteśmy pewni, że zabawa ciepłym piaskiem bardzo zrelaksowała i wyciszyła naszych półkolonistów, a przy tym uczyła cierpliwości i kreatywności. Wyobraźnia dziecięca nie znała granic! Na twarzach półkolonistów widać było radość i zadowolenie ze wspólnych zabaw na plaży w wakacyjnym klimacie sprowadzonym  do miasta. Żal nam było opuszczać plażę tak było fajnie, no ale ks. Józef ma na wszystko sposób – oczywiście co nam przywiózł na pocieszenie - Nestlé Nesquik - pyszną i wartościową przekąskę. Co więcej nam było trzeba - ulubione płatki śniadaniowe w formie batonika zbożowego zawierającego wapń, witaminy oraz pełne ziarno. Idealne połączenie wyśmienitego smaku i cennych składników odżywczych. Nie, żebyśmy byli przekupni!!!.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze na placu zabaw ZS nr 14. Nic nie powstrzymało dzieci przed spontaniczną zabawą na placu zabaw, gdzie mogli wspinać się na drabinki czy kręcić na karuzeli. Nawet sam ks. Józef próbował swoich sił na duuuużym atlasie. Chyba dał radę. Silny jest zgodnie orzekli półkoloniści.

Na obiad wróciliśmy do Oratorium, który zjedliśmy z apetytem. No i pyszny deser - A ponieważ większość dzieci lubi w ramach deseru różnego rodzaju galaretki i żelki to dzisiaj właśnie czekał na nas deser galaretkowy z bitą śmietaną i czekoladą – jaki był pyszny i orzeźwiający. Jutro też o taki prosimy!!!. A po obiedzie wychowawcy przygotowali dla nas cykl konkursów, zabaw typu: „smocze rodziny” budują swoje „jaskinie” wykorzystując materiały ze skrzyni skarbów, ćwiczenia rozwijające zainteresowania, uzdolnienia i zdolności  oraz czas poświęcony zespołowemu  działaniu z przyborami plastycznymi . Było SUPER !!!

Kolejny dzień półkolonii letniej p.n. „Wiedza Nas Bawi”,  minął nam na wspólnej zabawie, relaksie i doświadczaniu świata.

przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654