chmuryl
chmuryp

Moja Przyjaciółka - Książka







W ramach programu „W Zaczarowanej krainie – bajki kluczem do dziecięcej duszy”, dzieci uczestniczyły w zajęciach
p.n. „MOJA PRZYJACIÓŁKA KSIĄŻKA”


Przebieg zajęcia:
1.    Wprowadzenie do tematu - rozwiązanie zagadki:

Choć nie ma zamka ani kluczyka,
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści /książka/

2.    Słuchanie wiersza „Książka czeka”,

„Książka czeka” - Łochocka Hanna

Książka nas uczy, książka cieszy,
czasem zadziwi nas niemało albo po prostu tak rozśmieszy,
jakby się dobry żart słyszało.
Książka też mądrze nam doradza różne wskazówki, wzory daje.
Książka w szeroki świat wprowadza, dalekie z nami zwiedza kraje.
Lubimy książkę - przyjaciółkę.
Wiesz co ci powiem? Nie odwlekaj. Masz trochę czasu?
Spójrz na półkę, sięgnij po książkę! Książka czeka!



3.    Wyszukiwanie przez dzieci zalet książki, np.: Książka pomaga nam rozwijać język i słownictwo. Uczy nas wyrażać myśli i rozumieć innych. Książka rozwija myślenie. Książka pobudza fantazję, uczy budować obrazy w wyobraźni. Książka dostarcza nam wiedzy o innych krajach i kulturach, o przyrodzie, technice, historii, o tym wszystkim, o czym chcielibyśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Książka skłania do namysłu nad tym, co słuszne a co nie, co dobre, a co złe.
4.    Oglądanie książek – poznanie budowy książki. Odszukiwanie i porównywanie wszystkich elementów książki: obwoluty, okładki, karty tytułowej, części głównej (tekstowej), spisu treści. Zwrócenie uwagi na wielkość książek (format), objętość, czy jest szyta, czy klejona. Określanie roli poszczególnych elementów książki dla czytelnika i dla samej książki.
Okładka
-    może być sztywna lub miękka
-    występuje w środku książki
-    chroni książkę przed zniszczeniem
-    podzielona jest na rozdziały
Karta tytułowa
-    zawiera informacje o autorze i ilustratorze
-    chroni książkę przed zniszczeniem
-    podaje podstawowe informacje o książce
-    zawiera całą treść książki
Spis treści
-    występuje przeważnie na końcu książki
-    stanowi główną część książki
-    informuje o rozdziałach książki
-    zawiera ilustracje do książki



6.    Zabawy ruchowe do rozpoznanych baśni:
-    odszukiwanie po śladach Jasia i Małgosi,
-    rozpoznawanie po dotyku, co ma w koszyczku Czerwony Kapturek,
-    budowanie wieży dla Śpiącej królewny,
-    poszukiwanie pantofelka Kopciuszka (podawanie sobie w kole za plecami bucika, rozpoznawanie przez dziecko stojące w środku, gdzie jest bucik),



7.    Wysłuchanie bajki relaksacyjnej pt. „Mały kotek” czytanej przez Pana Ryszarda Józefczyka - Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Krośnie.









przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654
e-mail: biuro@otd.pl
admin