chmuryl
chmuryp

BO LICZY SIĘ SPORT I DOBRA ZABAWA !!!

BO LICZY SIĘ
SPORT I DOBRA ZABAWA !!!

  Na podwórku był dziś mecz -
                Taki mecz                
 to wielka rzecz!
Jaki wynik? - Dwa do zera!
Szklarz dwie szyby wprawia teraz  

   
   „W
zdrowym ciele, zdrowy duch”
– mówi znane przysłowie. Trudno nie zgodzić się ze słusznością tych słów. Doskonałym przykładem
obrazującym ich zasadność są gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, adresowane przede wszystkim do dzieci. Słońce, zielona, miękka trawka, czyste, błękitne niebo i w końcu ciepło. Wiosna - czas, kiedy cała przyroda budzi się do życia, zaczynają śpiewać ptaki, a my, wdychając świeże, wiosenne powietrze, wydajemy się jakby szczęśliwsi i pełni energii.



K
orzystając z całego bogactwa wiosennych dni, wychowawcy zaproponowali dzieciom, gry i zabawy na świeżym powietrzu.

Cel gier i zabaw:

  • wdrażanie do współpracy oraz szlachetnej rywalizacji,
  • kształcenie uwagi, spostrzegawczości, zręczności, szybkości reakcji,
  • usprawnianie fizyczno- ruchowe,
  • kształtowanie cech charakteru: panowanie nad sobą, dążenie do celu, umiejętność pokonywania trudności, wiara w siebie.




R
uch to własne działanie
. Użycie swojego ciała i zmysłów. Próba i eksperymentowanie. Ruch to doświadczenie najbardziej podstawowe.
Dziecko samo dąży do tego, by poznać świat całym swoim ciałem i wszystkimi zmysłami – w ten sposób chce go zrozumieć.

Dlatego stwarzamy dzieciom okazje do ruchu, podtrzymujmy i rozwijajmy ten naturalny nawyk ruszania się.

Wspólne gry i zabawy, które królowały podczas aktywnego wypoczynku:

„WĘDRUJĄCA PIŁKA”

Przed zabawą przygotowujemy tyle piłek, ile jest rzędów (po 5-8 dzieci w rzędzie). Dzieci stoją , pierwszy z każdego rzędu otrzymuje piłkę i na znak prowadzącego podaje ją górą nad głową do następnego dziecka w rzędzie, to do dalszego. Gdy piłkę otrzyma ostatnie dziecko w rzędzie, podaje ją dołem (uczestnicy stoją w rozkroku) Wygrywa ta grupa, która wcześniej poda piłkę w obie strony. Odmiany: gdy piłkę otrzyma ostatnie dziecko w rzędzie biegnie na początek rzędu, skąd podaje ją ponownie do tyłu . Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie dzieci kolejno znajdą się na początku, a potem na końcu rzędu. Możliwe jest też podawanie piłki z rąk do z prawej strony rzędu lub z lewej.



SLALOM

Tworzymy dwa tory biegowe. Na każdym torze ustawiamy w równej odległości dowolne przedmioty lub wbijamy w ziemię patyki. Zaznaczamy początkową linię. Dzielimy dzieci na dwie grupy. Każdy uczestnik biegnie slalomem do przodu i slalomem lub obok wraca na koniec rzędu. Zasady zabawy wyjaśniamy przed rozpoczęciem wyścigów.





ŻÓŁWIKI


Dzieci rywalizują w dwóch rzędach idąc stopkami (stopa do stopy ) do mety. Wygrywa ten rząd, który pierwszy zakończy zadanie.

GRY ZRĘCZNOŚCIOWE

  • rzut do celu,
  • zbijanie przedmiotu (np.: ze słupka, z ławki ),
  • podbijanie piłki na czas lub liczbę podbić,
  • gra badmintona.

REKINY I PŁOTKI

Jest to typowa gra ruchowa. Im więcej będzie uczestników zabawy - tym lepiej. Wybieramy spośród siebie jednego lub dwóch rekinów. Reszta - to płotki. Zadaniem płotek jest przebiec z jednego końca placu na drugi. Rekin(y) zaś mają uniemożliwić to zadanie i łapać płotki. Złapane płotki stają pośrodku placu i chwytają się za ręce - w ten sposób tworzą "koszyczek", w którym mogą się schować inne małe rybki przed rekinem. Rekiny zaś są przebiegłe i krążą wokół czekając na płotki, które wyjdą z ukrycia. Gra kończy się wówczas, kiedy zostanie złapana ostatnia płotka.




ZABAWA Z PIŁKĄ


Do zabawy potrzebna będzie tylko piłka i co najmniej czterech uczestników. Dzieci ustawiają się w kole. Wybierają jedna osobę prowadzącą, która ustawia się w centrum koła. Jej zadaniem będzie rzucać piłkę po kolei do wszystkich graczy. Jeżeli komuś piłka spadnie, łapanie w następnej kolejce zostanie mu utrudnione - będzie musiał złapać piłkę tylko jedną ręką. Jeśli mu się znów nie powiedzie, musi ją złapać drugą ręką. Przy kolejnym niepowodzeniu musi ją złapać klęcząc na jednym kolanie, na obu, na siedząco, i jeśli wciąż nie udaje się złapać piłki - odpada z gry. Jeżeli "pechowiec" raz złapie piłkę - ułatwia sobie zadanie w następnej kolejce (na przykład zamiast łapać piłkę jedną ręką - może używać obu). Wygrywa ta osoba, która najdłużej pozostanie w grze.



    Dzieci wykazały się dużą sprawnością i umiejętnością współpracy z kolegami i koleżankami. Bardzo lubią aktywnie spędzać czas, dlatego często grają w piłkę oraz biegają. A ponadto zieleń drzew, słoneczne światło oraz ciekawe gry i zabawy, sprawiły, że dzieci cudownie się bawiły.



przerywnik_zolty
© OTD 1996-2011 Stowarzyszenie Troski o Dzieci i Mlodziez im. Ks. Bronislawa Markiewicza p.n. "Oratorium Twój Dom"
adres: ul. Wojska Polskiego 28, 38-400 Krosno; tel/fax: +48 013 43 662 51; tel. kom.: 608 687 686;
NIP: 6841719572 konto bankowe: PKO S.A. I Oddzial Krosno 16 1240 2311 1111 0000 3881 3654
e-mail: biuro@otd.pl
admin